Kamis, 07 Juni 2012

SENJA DI PANTAI ITU- BERSAMA DINANALIYULIANA

SENJA DI PANTAI ITU
"CERITA DALAM BAIT TANPA MAKNA KUDEDIKASIKAN UNTUK NILAI KELUHURAN CINTA DI AKHIR PENGHIANATAN CINTAMU "




Kau menjemputku dengan penuh kasih
Kau keluarkan aku dari penatnya kejenuhan 
Kau memanjaku bak seorang bocah yang merindu
Tiada parau ku rasa walau tercium ada yang tersembunyi
Menelusuri pantai cinta di kala senja bersamamu
Tiada pernah akan terlupa

Sembari duduk bersandar ,wajahmu tersapu angin senja hingga ku belai wajahmu
Berkali ku bisikan rindu dan cintaku
Berkali ku kecup keningmu tanda rinduku


Rajutan cinta terbangun
Hingga kita tenggelam dalam pusara itu
Bergelanyut berbagi nuansa asmara melepas senja bersama rindu
Hingga malam tiada terasa , dingin menerpa tertampik dalam hangatnya madu kasihmu

Kini setelah dua pekan berlalu
Goresan itu masih terasa ,darah cinta itu masih membasahiku
Tanda cintamu masih membekas dalam pori leher cintaku
Di saat aku terhanyut semakin menengah 
Di saat bayang lalu bersamamu terhampar sejak 6 bulan berlalu

Aku tersentak , 
Aku tertegun
Aku terisak 
Aku membabi menghantam rasa marah pada rinduku




Kini engkau telah merubah takdir cinta itu
Tanpa bicara 
Kau tinggalkan aku dalam pusara rindu
Aku meraung dalam diam 
Aku meratap dalam tertahan 
Kau membangun bait cinta lain bersamanya
Kau semayamkan aku bersama cinta dalam pusara rindu yang kian tiada asa

Aku merintih ,meratap ahhhhhhh 
Ku hela berat nafasku semua telah berakhir 
Semua telah kau akhiri 

Hingga senja di pantai itu tiada akan hadir kembali dalam hidupku dan cintamu
Dinana cukuplah engkau yang terahir ,yang menghancurkan kehidupanku yang baru akan pulih dan terperangkap kembali bagai onggok cinta tanpa darah merindu,,,
 


 



Tidak ada komentar:

Posting Komentar